powrót - parada gier
powrót - różności

 mr robot
   datamost inc.
   ron rosen
 1983
opis: harrison bergeron

wstęp
strona główna

ulubione gry leszka

archon
arkanoid
blue max
bc quest
boulder dash
clowns & baloons
colossus chess
drop zone
flak
fort apocalypse
frogger
ghost chaser
henry's house
karateka
last starfighter
leader golf
mercenary
miner 2049er
montezuma's rev.
moon patrol
pole position
raid over moscow
river raid
road race
silent service
slot machine
spindizzy
spy hunter
starquake
summer games
tekstówki
zeppelin
zorro

parada gier

kontakt

Miłośnikom łamania joysticka i licznych plansz polecam grę "Mr Robot". Wbrew pozorom gra nie jest zwykłą zręcznościówką, lecz wymaga logicznego myślenia.
     Wraz z moim przyjacielem ze szkoły podstawowej i sąsiadem z bloku (w jednej osobie) zagrywaliśmy się w to do upadłego. Każdy miał swoje 8-bitów. Raz siedzieliśmy u niego, raz u mnie na przemian. Jakie to było podekscytowanie, kiedy się ukazywała naszym oczom, wcześniej nie odkryta, nowa plansza i już szare komórki kombinowały, jak poprowadzić Mr Robota. Najbardziej to mi dokuczał wtedy Rubin mojego przyjaciela. Pod koniec dnia gałki oczne tak pulsowały, że ... ale czego by się nie zrobiło dla poznania kolejnych plansz.

     "W 2075 AD korporacje telekomunikacyjne sięgnęły gwiazd. Postęp nie zlikwidował jak dotąd podziałów narodowych i rasowych. Urodziłem się w NewAtarian City w domu bogatego właściciela kopalni paliw na Marsie jako niewolnik. Byłem chłopcem strasznie leniwym, a przy tym silnym i zręcznym, więc mój pan, nie mając ze mnie pożytku, sprzedał mnie do szkoły wojskowej. Dwa lata codziennych, morderczo wyczerpujących treningów i byłem gotowy do przystąpienia do akcji. Zostałem jednak zraniony tak ciężko, że ledwo uszedłem z życiem. Od tego czasu dostałem sztuczne ciało, jedyną oryginalną częścią mnie był mózg."

     Większą część ekranu zajmuje plansza gry, nad którą wyświetlany jest aktualny wynik -SCORE, zapasowe życia -MEN, licznik pokazujący, ile sił (i czasu) pozostaje jeszcze do dyspozycji -ENERGY, numer planszy -SCREEN (plansze są oznaczane literami alfabetu A, B, C, itd.).
     Twoim zadaniem jest obejść całą planszę, a dokładniej to wszystkie chodniki. Nie jest to jednak proste, na swojej drodze spotkasz przeciwników. Podobnie jak w grze Miner 2049er. Na domiar złego, aby obejść wszystkie chodniki, będziesz musiał trochę pogłówkować, sama zręczność nie wystarczy. Niektóre miejsca trzeba zdobywać sposobem.
     Grę rozpoczyna się pięcioma istnieniami. Można jednak otrzymać dodatkowe życia, są one rozrzucone w grze na niektórych planszach. Łatwo je rozpoznać, wyglądają jak głowa robota -bohatera gry.
     W grze można jeszcze spotkać się z kilkoma innymi elementami. Część z nich będzie Mr Robotowi pomagać, inne będą przeszkadzać w zadaniu. Natknąć można się na:
* przenośniki taśmowe - transportujące bohatera w prawo lub w lewo, zastosowanie wydaje się być oczywiste,
* ruchome schody (schody tylko z nazwy - poziome białe kreseczki unoszące się w górę) - na ruchome schody dostajemy się przez wskoczenie na nie,
* zjeżdżalnie - podobnie jak ma to miejsce ze schodami, ale zjeżdżalnie same wciągają,
* teleportacje - są montowane w chodnikach, potrafią w mig przenosić na drugi koniec planszy, użycie polega na naciśnięciu fire, kiedy bohater jest bezpośrednio nad nią,
* drabinki - bardziej trywialny sposób przechodzenia z chodnika na chodnik,
* bomby - można po nich chodzić, ale zatrzymywać się na takiej nie radzę - raz nadepnięta wybuchnie po kilku sekundach,
* magnesy - utrudniają normalne poruszanie się, ale znacznie powiększają odległość, na jaką bohater może wykonać skok, pod warunkiem, że skok odbywa się w tym samym kierunku, co działanie magnesu, magnesy występują parami mały i duży, mały jest tylko wyzwalaczem dla magnesu właściwego (dużego),
* trampoliny - łagodzą upadki (skoki) z dużych wysokości, lepiej celować jest na środek, a nie na brzeg trampoliny,
* jest jeszcze jeden istotny element spotykany w tej grze - ja zawsze nazywałem go złotko, z braku informacji o jego faktycznej nazwie; złotko działa bardzo prosto: Mr Robot staje się odporny na działanie swoich przeciwników, wytwarzając pole siłowe.

     Poruszanie bohatera odbywa się w/g ogólnie przyjętych zasad. Joystick w lewo, w prawo - ruch odpowiednio w lewo, w prawo. Joystick w górę wchodzenie po drabinie, w dół schodzenie po drabinie. Fire to skok (za wyjątkiem użycia teleportacji). Właściwie w grze mają zastosowanie prawa fizyki, trzeba o tym pamiętać zwłaszcza podczas wykonywania skoków.
     Czas przebywania na jednej planszy jest ograniczony. Jeśli nie wykonasz zadania w tym czasie, będziesz zmuszony poprowadzić Mr Robota po tej planszy jeszcze raz (od nowa).
     Gra posiada moduł budowy własnych plansz wywoływany klawiszem OPTION. Natomiast rozpoczęcie gry - klawisz START.
     I jeszcze ważna uwaga techniczna: grę uruchamiamy pod emulatorem w trybie OS-B. Ustawiamy typ komputera w menu Hardware (wczesna wersja Atari800Win) lub poprzez zakładkę Machine type (nowsze wersje).
Powodzenia.

Harrison Bergeron

? KB mr robot
powrót na początek
powrót - parada gier
powrót - różności